Barbados Van´t Roaland

Barbados Van´t Roaland
e: Numero Uno
Import Holland
Valack
Född 2006
1.70 cm i mankhöjd
Brun med vit strimbläs
 
Barbados är min första storhäst. Jag kände direkt när jag provred första gången att det här var hästen för mig. Han är väldigt känslig i munnen och långt ifrån tung att rida trots sin storlek. Han har helt underbar galopp med stort register, väldigt lätt att reglera fram och tillbaka. Traven däremot är lite skumpig och han travar mer "uppåt" än framåt så det måste vi träna på. Han hoppar i alla lägen, hur galet vi än kommer. Han är riktigt säker i paddocken och hoppar över regnbågar osv, men jag tror däremot inte att han varit så mycket ute i naturen då han var rädd för vattenpölar och stenar. Men det kommer han vänja sig vid ju mer vi är ute. Han är en riktigt schysst häst som jag tror är en bra häst för mig att komma ut på träningar och tävlingar med. Jag vet inte om jag kan skriva så mycket om honom då jag knappt känner honom. En riktig hoppstjärna i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0