Dagens planer med min Barbados

Idag ska jag framförallt fokusera på att få honom att stå stilla vid uppsittning och halt. Han har en tendens att gå iväg i uppsittningen (som många andra hästar) och vid halten backa ett par steg. Vi ska alltså träna på att han ska stå kvar och vänta tills jag säger att vi ska gå. Han verkar välditg lättlärd och tar åt sig väldigt lätt så förhoppningsvis tar det inte så många dagar innan han börjar förstå. Igår fick jag honom att stå stilla långa stunder när jag ridit en stund så förhoppningsvis har han med sig lite positiv energi från det. Vi ska även träna lite lång och låg form i traven så att han får upp ryggen så han börjar trava lite framåt och inte studsar för mycket uppåt i stegen. Som "belöning" får han galoppera runt ett par varv i paddocken i friskt tempo, dock fortfarande i form. Det ska bli spännande faktiskt. Skönt att vara tillbaka. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0