Dagens ridpass på Barbados

Idag tränade jag som sagt mycket på att stå stilla i halterna och i uppsittningarna. Halterna gick jättebra medans uppsittningarna gick mindre bra. Men vi tränar på. Jag gjorde också mycket varierat arbete i alla gångarterna. Skrittade framåt, åt sidorna, gjorde bakdelsvändningar osv. I traven varierade jag formen från kort och hög till lång och låg jobbandes i åttor. Det gick bra. Har dock en del att jobba med.
 
I galoppen varierade jag steglängden och formen. Red även i en liten volt i kort galopp, vilket är jättebra styrketräning. Dock ska man passa sig för att hålla på och nöta för länge då det är fruktansvärt mjölksyreframkallande och väldigt jobbigt för hästarna. Jag brukar göra så att jag galopperar på den lilla volten i kort galopp i max 3 varv, sen går jag ute på fyrkantsspåret och galopperar med halvlånga tyglar i fältsits ett varv, travar lite och sen får han vila i skritt ett par varv innan jag tar andra varvet och så fortsätter jag så. Stretchade honom även lite i skritten. Det gick jättebra och han har grym kondis. Jättekul! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0