Finaste hästen

Idag longerade jag Barbados för att han skulle få röra på sig utan mig på ryggen pga utslagen. Det gick jättebra och han var jätterolig att longera. Han travade och galopperade runt lugnt och fint och jobbade ordentligt med ryggen och böjde på halsen vissa perioder trots att jag inte hade inspänningstyglar på honom. Lika stolt över honom varje gång jag håller på med honom.
 
Vi gick sen på promenad och det gick bättre än första gången vi gick med honom. Han var lugnare och gick där han skulle. Dock blev han jätterädd för något vid ett ställe så han flög framåt och stegra lite när vi försökte gå förbi samma ställe fler gånger. Men bilar bryr han sig inte om än. Sen var det 4 hästar som gick i en hage bredvid vägen som sprang efter oss när vi gick och han blåste upp sig och trippade på sidan men jag klarade av att hålla honom så det var ingen fara.
 
Det gick även jättebra att gå in och tvätta honom i spolspiltan. Han tyckte bara att det gjorde lite ont när vi skulle tvätta såren men det är ju förståeligt. Jag tyckte att vi hittar varandra mer och mer för varje dag. Superkul. :)
 
Bjuder på lite bilder från dagen. På tredje bilden ser man även utslagen på sidan av magen. Men det såg bättre ut idag och vi ska tvätta honom varje dag nu och jag ska longera honom varje dag istället för att rida. Han ska även bara äta hösilage fram tills de är borta innan jag långsamt börjar ge honom kraftfoder. Det går åt rätt håll i alla fall. :) 
 

Kommentarer
Postat av: Thea

Fina bilder!
Kolla gärna in på min blogg, där kan du vinna en länkning :)
//Thea

2013-05-02 @ 16:33:53
URL: http://theas.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0