Min frånvaro

I torsdags när Rasmus kom hem gjorde vi inte så mycket. Kollade på tv tills vi somnade.
 
fredagen när vi vaknade fick jag frukost på sängen och sen var det dags för skola. Hade ett nationellt prov i spanska. Jag tror att det gick bra. Efter skolan åkte jag hem till Sanam och firade Jiana med Ida. Vid 4 tog jag bussen till stan och mötte upp Rasmus så åkte vi hem och åkte till stallet och gick en sväng med Barbados och duschade honom och så. Det såg bra ut och han skötte sig. Vid 8 åkte vi hem och kollade på tv och åt middag innan vi gick och la oss och kollade på film.
 
lördagen vaknade vi ganska sent, runt 12. Då tog vi bussen hem till Rasmus pappa och var där en stund innan vi blev upphämtade av mamma. Vi åkte till stallet och fixade allting men när vi skulle ta in Barbados så var det något som inte stämde. Han ville knappt gå. Han var liksom helt utmattad och gick med jättekorta steg och då trodde vi att han hade fått en reaktion av något av det andra han har i huden eller att han hade halkat och sträckt sig i hagen då han springer som en galning. Men imorse kom vi på att han troligtvis fått vätskebrist. Troligtvis i hagen då han tycker att badkaret han har där är lite läskigt. Men han dricker på nätterna och så men han verkar inte alls ha fått i sig de mängderna vatten han egentligen ska dricka. Men nu har jag suttit in en vattenhink i hans box, han fick stå inne idag och så ska vi ställa ut en balja i hagen i stället. Dels så är den lättare att hålla ren och så kanske han hellre dricker ur den. Men han känns mycket piggare idag och han har druckit en del. Ska köpa en saltsten och sätta in i boxen också imorgon. Sen hade han som svullnader i pälsen också och det trodde en i stallet var på grund utav betet. Hennes häst kunde få det och i och med att de i Holland knappt låter hästarna gå ute och att han knappt gjorde det hos han vi köpte honom av så är han ju inte van vid att gå i en stor gräshage, men de försvinner av sig självt. Inget farligt. Men det är smågrejer som man blir irriterad av, men det går snart över. 
 
Idag var han mycket bättre och jag har varit hos honom 3 gånger idag för att kolla till honom. Men allt är på bättringsvägen. 
 
Anledningen till att jag inte bloggat är för att jag haft fullt upp hela dagarna och så fort jag fått en ledig stund på kvällen har jag bara legat i Rasmus famn och kollat på värlsdcuphoppningen och ätit godis för att tänka på annat. Världens finaste kille som alltid finns där när det blir problem i stallet. Han har varit med hela helgen och stöttat och hjälpt till. Alla borde ha en kille som han. <3
 


Kommentarer
Postat av: Ebba

Vilken fin häst! Är det din? :)

Svar: Ja det är min. :)
Linnéa

2013-05-02 @ 19:38:28
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0