Torsdag 2 maj

Jag har börjat ridit igång min häst nu. Han känns lite stel och så men annars har han hållt sig fin. Lika biffig som innan den oplanerade vilan. Vi tränar på och igår red jag bara ett väldigt kort pass på ridbanan för att checka av lite och idag krävde jag lite mer av honom. Han gick på fint och när jag skulle göra en bakdelsvändning tog han som 3 galoppsprång, precis som att han försökte göra en galopppiruett. Jag blev helt paff, men det var häftigt att sitta på. Det har jag alltid tyckt. Han har alltid varit häftig att rida och ger mig självförtroende upp till målen. Bästa hästen. Sen efter att jag hade ridit provade jag att släppa honom och gå runt på ridbanan och han följde efter. Efter bara 12 dagar känner han sig redan så trygg så han följer efter mig vart jag än gick. Vilken känsla. Och Sissi gjorde ju också det, fast efter typ 2 år. Och pappa ba: Vad gör du med dem? Hahah...
Jag gör inget speciellt, det är väl bara det att jag fått tag i så lugna och trygga hästar. Fast jag hoppas å andra sidan att det är mig de älskar. ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på Stall Assla

sv: Kände att jag valde fel gymnasium och valde då ett sabbatsår :)

2013-05-07 @ 11:15:27
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0